typen tuinen

Ons complex omvat tuinen in diverse formaten:
– grote tuinen ( 150 tot 300 m2),
– middelgrote tuinen ( 50 tot 150 m2) en
– kleine beginnerstuinen tot 50 m2).

Als u zich inschrijft kunt u een voorkeur opgeven. In overleg met u wordt bepaald welke beschikbare tuin het beste voldoet aan uw wensen en mogelijkheden. Elke tuin heeft andere specificaties: te denken valt aan de af-/aanwezigheid va een opstal (kas, bergschuur), de indeling, aanleg van paden, afscheiding e.d. De huurprijs wordt bepaald door de oppervlakte van de tuin. Daarop aanwezige opstal kan worden overgenomen voor een door het bestuur bepaalde koopsom (meer daarover in het menu in- en uitschrijven).

Kleine tuinen

kleine tuinen met gemeenschappelijke bergruimte

Ons complex bevat enkele kleine tuinen voor tuinders die het  wegens hun leeftijd en/of gezondheid te zwaar vinden om een grote tuin te bewerken.  De tuinen liggen dichtbij de parkeerplaats, zodat ze gemakkelijk bereikbaar zijn. Ook voor gehandicapten zijn daar beperkte mogelijkheden om te tuinieren.

Het bijhouden van een grotere tuin kost zeker in voorjaar en zomer nogal wat tijd Daarom hebben we voor tuinders die minder tijd beschikbaar hebben tuinen van een wat groter formaat dan de bovengenoemde.

Middelgrote tuinen.
De grotere tuinen hebben een omvang van 50 tot 150 m2. Deze tuinen grenzen alle aan een sloot en zijn toegankelijk via een asfalt- of tegelpad.

Grotere tuinen.
De grotere tuinen hebben een omvang van 150 tot 300 m2. Deze tuinen grenzen alle aan een sloot en zijn toegankelijk via een asfalt- of tegelpad.